1 februari

Jaaa då var man ut igår..var hem till Lisa och Per. Började med att jag och Lisa tog oss en grogg..;p Lite senare kom d mer folk..Thomas, Camilla, hennes syster och kille, Emelie och en till kille..

Hade riktigt trevligt, spelade Trivial Pursuit, och sjöng karakoe hehe..tror vi hördes i hela byggnaden ;)  

Senare gick vi till Wasastugan..riktigt lääängesen man var där.. och dt märktes..mest 18-19 åringar..så då kände man sig gammal hehe ;p Men helt ok var dt ute..

När jag kom hem däremot började jag må piss...att jag aldrig lär mig att man inte ska blanda massa..drack öl, cider, grogg och vin..tror dt var d dära vinet som gjorde allt..dricker inte vin annars..tycker inte om dt och sen blir man så dålig..nee då e d bättre att man håller sig te bara öl..vilket jag inte gjorde så får skylla mig själv :p

Vakna sedan idag med världens huvudvärk..tur d finns Ipren..;p sedan log jag i sängen te 1..kikade Jakten på lycka, otroligt bra film...

Nu e jag lite piggare så har fått i mig lite mat..lasagne :)


Bilder från igår..och även en film när vi sjunger...så vackert haha ;)

   






  

Här e Lisa på G och jag kör mina "fina" dansmoves..haha ;p




Nu har jag iaf städat upp på mitt rum, tagit en uppiggande varmdusch..o ska nu hugga in på en kladdkaks bit med grädde, mumma ;) 

Skriver receptet på denna goa kladdkaka för denna är lite ovanligare...är nämligen med apelsin marmelad, skitgo ;) 

Kladdkaka

150 g smör eller margarin
3 dl socker
½ krm salt
1 dl kakao
1 ½ tsk vaniljsocker
4-5 msk apelsin marmelad
2 ägg
2 dl vetemjöl

1. Smörj och bröa en rund bakform, gärna med löstagbar kant.

2. Smält smör eller margarin, låt svallna något.

3. Tillsätt socker och salt, sikts ned kakaon + vaniljsockret, rör om.

4. Rör ned marmeladen och äggen, sist rörs vetemjölet i till en slät smet.

5. Bre ut smeten jämnt i formen och grädda kakan i nedre delen av ugnen i 200 grader, 15-20 minuter.

Servera med grädde eller glass! ♥



Nu blir det en film..bye bye..














 

 

Kommentarer
Postat av: camilla

hahaha.. Det var en rolig kväll alltså.. men hur ajg ser ut på övre bilden.. hahaha.. men den får man ju bjuda på:P puss på dig gumman

2009-02-01 @ 20:40:27
URL: http://rudi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0