Pynt tajm...

Jaa idag ska julgrana in..den ska pyntas och sen ska gilanger upp i taken, tradition.

Alltid har vi en riktig gran, vi hade plast ett år och dt var hemskt..är uppfödd med riktig, måste få känna den goa granlukten..luktar jul :)

I år har farsan fått tag på en riktigt fin gran, en Kalle Anka gran som han säger...får lägga upp bild sen när den e pyntat och klar. Farsan älskar julen och vi följer ju alltid våra traditioner här i familjen, vi brukar alltid ta in granen dan innan julafton..men eftersom vi ska bort i år så tar vi in den idag :) 
 
Julskinkan får vi inte röra förrän på julaftonsmorgon vid frukost, vi har redan en skinka vi äter på nu, men den är färdigkokt så den gills inte, farsan köper alltid och gör iordning EJ färdigkokt på kvällen innan ;p 

Vi äter alltid tomtegröt (risgrynsgröt) på morgon, inte köpt utan kokt av morsan
Äter jullunch vid 1 tiden på dagen
Äter julbord strax innan Kalle
Kollar Kalle Anka kl 15.00
Äter lite smått och gott och myser
Väntar på att tomten ska komma med klapparna

Så brukar min julafton se ut, men dt är väldigt mysigt..ändå roligt att farsan är så glad i julen och vill ha dessa traditioner, vore nog rätt tråkigt annars..jag får föra vidare dessa sedan..min brorsa har redan börjat med hans familj :)
I år ska vi fira tillsammans med dom så det blir mys 


Haha jaa måste ju erkänna att jag tycker dt finns Rudolf (Sunes jul) i farsan...såhär brukar d även vara för oss haha

Helst dom jäkla granljusen ;) Brukar vara jag som får lirka upp dom! 

ooo vi har 2 stora resväskor + en bag med julpynt i!







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0