Söndag

Idag är det äntligen sol och varmt ute, härligt ;D

Ringde mormor igår och sa att jag kommer ner och äter blåbärsgröt om hon gör själv, för den e så go :)
Åt alltid hos henne när man var liten, xtra kul när man blev alldeles blå om tungan ;)

Här får ni receptet, enkelt och snabbt :)

Blåbärsgröt 4 por
3-4 dl blåbär                            
ca 9 dl vatten                                                                                 
ca 3 dl kornmjöl                                                                                             
socker efter smak                                                                                            
2 tsk salt



Koka upp vatten och blåbär. Vispa ner mjölet, lite i taget. Koka gröten sakta ca 10 min. Smaka av med socker och salt. Servera gröten omedelbart. Den tjocknar om den står ett tag, då kan den spädas med kokande vatten. Kall mjölk smakar gott på gröten, även sirap eller kanel.

Min dag ser annars ut såhär:

 Till mormor och äta blåbärsgröt
Åka in till Mora med Peter och Erica för att handla med oss mat till Norge
Till faster för att äta lax och motti, (älskade dt med när jag var liten ;) )
 Hem och börja packa, så tråkigt..=/ 

Nu är det rätt säkert att jag ska börja jobba på kontor i Jessheim, så blir borta ett tag hemifrån, kommer iaf till Arvika på midsommar *längtar* sen dit lite tidigare oxå för att fira en tjej som fyller 18 ;D

Nu ska jag duscha sen ut i solen, skriver säkert ikväll :) 

Puss & Kram

image116

 







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0